Fransa’da AstraZeneca aşısı olduktan sonra ölen kişinin ailesi cürüm duyurusunda bulundu, hbrler.com

Crochet’in kardeşi Jean-Luc Crochet, France Bleu radyosuna yaptığı açıklamada, kardeşinin 7 Mart’ta AstraZeneca aşısının birinci dozunu olduktan yarım saat sonra şiddetli eklem ağrısı hissettiğini, akabinde teneffüs sorunu ortaya çıktığını kaydetti.

Jean-Luc Crochet, kardeşinin sıhhat durumunun daha sonra ağırlaştığını, 17 Mart’ta hastaneye kaldırıldığını ve 18 Mart’ta ömrünü yitirdiğini söyledi.

Tabiplerin karaciğerde, böbreklerde ve beyinde kanda pıhtılaşma tespit ettiğini aktaran Jean-Luc Crochet, kardeşinin neden öldüğünün tespit edilebilmesi için kabahat duyurusunda bulunduklarını belirtti. Crochet, kanda pıhtılaşma ortaya çıkmasının aşıdan kaynaklanabileceğini savundu.

Avrupa İlaç Ajansı (EMA) yetkilisi Marco Cavaleri, AstraZeneca’nın geliştirdiği Kovid-19 aşısı ile bu aşı yapıldıktan sonra ortaya çıkan kanda pıhtılaşma olayları ortasında bir bağ olduğunu belirtmişti.

KAYNAK: AA